Do studia zasiedli w grudniu ubiegłego roku, a efektem końcowym pochwalą się podczas premiery 27 września. Baltic Neopolis Orchestra wraz z saksofonistką Aliną Mleczko wydaje kolejną płytę. "Sonatina für Alina" to oryginalny projekt zawierający wyłącznie polskie utwory w całości przeznaczone na saksofon i instrumenty smyczkowe.
To pierwsze polskie wydawnictwo promujące zarówno saksofon, jak i kompozytorów, którzy w swojej twórczości zainteresowali się tym instrumentem.
Ilekroć mówimy o saksofonie, kojarzy się on nam z jazzem, muzyką popularną i raptem kilkoma kompozycjami z symfonicznego kanonu. Literatura współczesna dedykowana saksofonom we wszelkich odmianach tego instrumentu, to wielki zbiór tyle samo atrakcyjny, co nieczęsto goszczący na koncertowych afiszach. Nowy album zawiera muzykę niezwykle atrakcyjną, poruszającą, wciągającą każdą frazą; adresowaną nie tylko do melomanów, ale także dla odbiorców chcących na chwilę zapomnieć o sztandarowości wszechobecnych nagrań. Wydawnictwo ma jeszcze jedną, szczególną cechę: nagrała go kobieta - saksofonistka, co potęguje atrakcyjność i wyjątkowość niniejszego krążka.
Alina Mleczko debiutowała w roku 1995 jako solistka w Filharmonii Narodowej w Warszawie. Rok później amerykański magazyn Saxophone Journal poświęcił jej artykuł monograficzny w specjalnym wydaniu dedykowanym najwybitniejszym saksofonistkom świata.
Na pierwszy solowy album Aliny, zatytułowany Wiatr od Morza, składają się dedykowane jej kompozycje autorstwa Jacka Grudnia, Pawła Mykietyna, Macieja Zielińskiego, Waldemara Miksy oraz Michała Kulentego. W roku 2003 nakładem Wydawnictwa DUX ukazała się płyta zatytułowana Siesta, za którą w tym samym roku Alina otrzymała nominację do nagrody Fryderyk w kategorii muzyka kameralna. Siesta została również nagrodzona przez francuski magazyn muzyczny Classica i znalazła się na pierwszym miejscu listy bestsellerów tego pisma. Nominację do nagrody Fryderyk otrzymał także kolejny jej krążek, zatytułowany Fiesta. W 2010 roku ukazało się wydawnictwo Saxophone, zawierające sonaty saksofonowe Paula Crestona, Paula Hindemitha, Phila Woodsa i Takshi Yoshimatsu. Album otrzymał znakomite recenzje, między innymi w renomowanych pismach Gramophone w Wielkiej Brytanii i Classica we Francji.
Baltic Neopolis Orchestra jest smyczkową orkiestrą kameralną, powstałą w 2008 roku z inicjatywy młodych szczecińskich artystów. Od tego czasu orkiestra koncertowała dziesiątki razy, realizując zarówno własne cykle, jak i współuczestnicząc w zewnętrznych projektach artystycznych.
Orkiestrą Baltic Neopolis kieruje altowiolistka Emilia Goch, która aktywnie, nowocześnie i z rozmachem wspiera swoimi działaniami nową markę Szczecina. Dzięki jej staraniom w składzie zespołu znaleźli się najlepsi szczecińscy instrumentaliści, uczestniczący w lokalnych, ogólnopolskich i zagranicznych projektach muzycznych. Oprócz regularnej pracy nad światowym repertuarem kameralnym, muzycy chętnie biorą udział w projektach awangardowych.
Doceniana w Polsce i w Europie Baltic Neopolis Orchestra wciąż szuka nowych pól muzycznych inspiracji. Współpracuje z cenionymi kompozytorami i artystami, między innymi: Krzysztofem Pendereckim, Krzysztofem Meyerem, Piotrem Mossem, Pawłem Łukaszewskim, Mikołajem Góreckim, Danielem Stabrawą, Vaskiem Vassilevem, Bernardem Le Monnierem, Richardem Galliano. Od stycznia 2013 roku funkcję dyrektora artystycznego Orkiestry pełni światowej sławy skrzypek i koncertmistrz, Tomasz Tomaszewski.
Na dotychczasowy dorobek artystyczny Orkiestry składają się trzy płyty: Ego Sapientia Marka Jasińskiego zrealizowana wespół z Chórem Akademickim im. prof. Jana Szyrockiego Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technicznego (2013), kompozycje Mikołaja Góreckiego i Pawła Łukaszewskiego, nagrane z Tomaszem Tomaszewskim (2013) oraz Tribute to Carl Loewe z Urszulą Kryger, Adamem Kruszewskim i Pawłem Kotlą (2014).
Orkiestra – dzięki pasji i zaangażowaniu – tworzy część najbardziej prestiżowej, a jednocześnie niepowtarzalnej i nowoczesnej oferty kulturalnej. Ponadto wciąż zaskakuje otwartością na formy współpracy artystycznej i wielowymiarowością swoich koncertów.