Akcja rozgrywa się w mieście, w którym zło nigdy nie zasypia; w świecie, w którym nie ma dobrych władców, zasady są określane przez mężczyzn, a kobiety pozornie są ofiarami brutalnych działań. Okazuje się bowiem, że mają one moc sprawczą.
William Shakespeare
MAKBET
przekład: Stanisław Barańczak
reżyseria: Marcin Liber
muzyka: Aleksandra Gryka
scenografia: Mirek Kaczmarek
kostiumy: Grupa Mixer
ruch sceniczny: Iwona Pasińska
współpraca dramaturgiczna: Małgorzata Sikorska-Miszczuk
premiera: wrzesień 2011, duża scena, 150 min (1 przerwa)
bilety: I miejsca – 26 i 33 zł / II miejsca – 21 i 26 zł
Monika Żółkoś – jurorka-selekcjonerka Konkursu na Najlepszą Inscenizację Dzieł Dramatycznych Williama Szekspira o „Makbecie z Teatru Współczesnego w Szczecinie:
„Makbet” w reżyserii Marcina Libera z Teatru Współczesnego w Szczecinie to przedstawienie, które trzeba docenić za rozmach inscenizacyjny i drapieżną wykładnię Szekspirowskiego dramatu. Jego mocną stroną jest zarówno błyskotliwa gra obrazami kultury masowej, jak i nowatorska koncepcja postaci – rozpisanego na dwie osoby Makbeta oraz trzech wiedźm, nieludzkich istot, które obdarzone zostały zwierzęcą ekspresją.
„Makbet” Marcina Libera poklejony jest z popkulturowych obrazów, które odsyłają do różnych poziomów kultury masowej, a jednocześnie budują rozmach spektaklu, wpływają na emocje widza. Sięgając po obrazy-klisze Marcin Liber wciąga widza do środka spektaklu. Puszcza do niego oko, by za chwilę epatować scenami przemocy. Ta nieoczywistość działań prowokuje widza do postawienia pytań o siebie wobec świata, który jest obcy i niepokojąco znajomy zarazem.