Najsłynniejsze arie i uwertury operowe w wykonaniu pierwszej damy polskiej sceny operowej, wybitnej mezzosopranistki, stałej bywalczyni desek wiedeńskiej Staatsoper czy londyńskiej Royal Opera House – Małgorzaty Walewskiej. W 1999 roku tygodnik „Time” zaliczył artystkę do grona dziesięciu najsławniejszych Polaków.
Małgorzata Walewska jest jedną z najbardziej uznanych mezzosopranistek naszych czasów występującą i podziwianą na największych scenach operowych świata. Ukończyła Akademię Muzyczną w Warszawie w klasie prof. Haliny Słonickiej. Jest laureatką oraz finalistką międzynarodowych konkursów, m.in.: A. Krausa w Las Palmas, L. Pavarottiego w Filadefii, S. Moniuszki w Warszawie i Belvedere w Wiedniu. Wystąpiła na ponad 30 scenach słynnych teatrów m.in.: nowojorskiej Metropolitan Opera, San Francisco Opera, Seattle Opera, londyńskiej Covent Garden, wiedeńskiej Staatsoper, Teatro Real w Madrycie, Deutsche Oper w Berlinie czy Teatro de Bellas Artes w Meksyku. Artystka nagrała wiele albumów: od utworów goszczących na stałe w jej repertuarze (Voce di donna), po kolędy (Christmas Time), crossoverowe aranżacje (Walewska i przyjaciele, Mezzo) czy arie G.F. Händla, pieśni religijne i utwory organowe (Farny). Ostatnio Małgorzata Walewska została mianowana Dyrektorem Artystycznym Międzynarodowego Festiwalu i Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari, którego 16. edycja odbędzie się w 2015 roku w Nowym Sączu.
WYSTĄPIĄ:
Muzycy Orkiestry Filharmonii w Szczecinie
Małgorzata Walewska – mezzosopran
Bassem Akiki – dyrygent
W PROGRAMIE:
Giuseppe Verdi - Uwertura do opery „Moc przeznaczenia”
Giuseppe Verdi - Aria Ulryki Re dell’abisso affrettati z opery „Bal maskowy”
Pietro Mascagni - Intermezzo z opery Rycerskość wieśniacza
Pietro Mascagni - Aria Santuzza Voi lo sapete o mamma z opery Rycerskość wieśniacza
Pietro Mascagni - Intermezzo z opery „Guglielmo Ratcliff”
Giuseppe Verdi - Aria Azuceny Stride la vampa z opery „Trubadur”
Giuseppe Verdi - Uwertura do opery „Nabucco”
Giuseppe Verdi - Aria Eboli O Don Fatale z opery „Don Carlo“
Camille Saint-Saëns - Balet i aria Dalily Printemps qui commence z opery Samson i Dalila
Camille Saint-Saëns - Bacchanale z opery Samson i Dalila
Camille Saint-Saëns - Aria Dalily Mon coeur s’ouvre à ta voix z opery Samson i Dalila
Hector Berlioz - Romans Małgorzaty D’amour l’ardente flamme z Potępienia Fausta
Georges Bizet - Prelude z Carmen
Georges Bizet - Seguidilla z Carmen
Georges Bizet - Entr’acte do trzeciego aktu Carmen
Georges Bizet - Habanera z Carmen
Hector Berlioz - Marsz Węgierski z Potępienia Fausta